Ubat sakit sendi yang berkesan untuk guru sukan yang aktif

5/05/2017 Pusat Tuisyen Minda Proaktif 0 Comments

Ubat sakit lutut

Kisah ini Una petik daripada perkongsian salah seorang pengguna shaklee dalam page Supermom Shaklee Story.

Ia mengisahkan seorang guru yang telah mengalami kecederaan pada lutut sejak di bangku sekolah.
Selama ini dia ignore kan sahaja masalah sakit sendi nya.
Tapi disebabkan faktor umur yang makin meningkat dan tuntutan kerja sebagai seorang guru yang memerlukannya turun naik tangga dari 1 bangunan ke bangunan yang lain..
Sakit semakin teruk.


Selepas kali pertama berkenal-kenalan dengan set berpantang shaklee...
Akhirnya beliau mengambil keputusan untuk mencuba set sendi pulak..
Nak tau apa kesannya?

Teruskan membaca......

------>

Assalamualaikum.


Ubat sakit sendi


Saya Nor Shahizan Rahimi bt Mohd Saad a.k.a Che Yan nak berkongsi kisah perjalanan "cinta Shaklee" saya mengenali Shaklee sudah lama cuma sikap acuh tak acuh dalam pengambilan vitamin membuatkan lambat benar Shaklee "menakluki" hati saya sepenuhnya.
Setelah merasai #shakleeeffect yang sebenar selepas berpantang anak ketiga maka cinta saya pada produk Shaklee "jatuh berkali-kali" hasil bimbingan SID hebat bergelar "Ratu Vivix".

Selepas Set Berpantang Premium Shaklee saya cuba untuk menyelesaikan masalah sakit lutut yang saya alami. 
Sebenarnya sakit lutut ini merupakan kesan jangka panjang yang saya alami hasil daripada penglibatan aktif saya dalam bidang sukan gimnastik peringkat sekolah dahulu.

Semakin menganjak usia kesan kecederaan yang lama dulu semakin terasa. 
Anak-anak pula semakin lasak dan memerlukan saya untuk bergerak aktif mengawal mereka. 
Semakin lama pergerakan saya semakin terganggu. 
Tugas sebagai guru memerlukan saya naik turun tangga. 
Setiap kali pergerakan turun dan naik tangga, lutut saya akan berbunyi seolah ada geseran dan bukan stakat itu sahaja, saya terpaksa "double step" kat tangga, maksudnya saya perlu jejak kedua-dua belah kaki untuk setiap anak tangga. 
Rasa sakit akan bertambah kronik apabila saya perlu ke tandas dan tandas pula jenis tandas cangkung.

Vitamin untuk "daily essential" memang sudah menjadi rutin. 
Setelah mebuat sedikit pembacaan dan meminta pendapat dari upline, maka untuk masalah lutut dan sendi saya ambil Vivix, Collegen, Ostematrix dan Omega Guard.


Saya terus menjalani rutin kehidupan seperti biasa. 
Sampai satu masa saya tersedar yang saya sudah tidak sakit lutut lagi. 
Saya juga mendapati bahawa struktur kulit juga nampak lebih sihat. 
Lebih mengharukan apabila ada yang mengandaikan saya belum berkeluarga semasa menghadiri kursus sedangkan saya ibu kepada 3 orang anak.

Bonus berganda apabila suami juga mula perasan yang kulit saya semakin halus. Katanya "masa bila pulak sayang selalu pakai losyen tak ada bau pun". 
Suami saya memang ada masalah dengan bau-bauan. 
Tersalah bau biarpun bau itu wangi akan menyebabkan beliau sakit kepala dan menyebabkan saya memang sukar nak beramal dengan segala macam losyen.

Satu lagi perkara yang saya perasan ialah masalah alergik saya pada terung. 
Pada kebiasaannya setiap kali saya termakan terung, bahagian dagu dan sekeliling bibir saya akan ditumbuhi biji-biji halus yang mengandungi air dan kawasan kulit bahagian itu akan hitam serta lambat untuk sembuh.

Baru-baru ini saya ada termakan kuah roti canai yang mengandungi terung. 
Memang masih ada rasa alergik itu tapi kali ini kawasan yang seringkali terganggu akibat alergik sekadar menjadi kering dan setiap kali mandi sel kulit mati di kawasan tersebut boleh di "wipe off".

Memang nawaitu saya nak ambil Set Sendi tu untuk masalah lutut saya. 
Tiba-tiba macam-macam bonus  dan manfaat yang lain saya perolehi. 
Maka buat sekian kalinya saya "jatuh cinta" dengan Shaklee. 
Jom sama-sama berShaklee untuk meningkatkan kesihatan.

Kredit : Supermom Shaklee Story

Sedikit penerangan tentang fungsi-fungsi vitamin dalam set sendi.



Ubat sakit lutut

Omega guard ;
  • sumber omega 3 , bertindak sebagai pelincir yang membantu sendi bergerak bebas , fleksibel
  • membantu kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan
  • mengelakkan radang / inflamasi

Ostematrix;
  • mengandungi kalsium yang membantu menguatkan tulang.
  • sangat sesusi untuk yang kurang gemar minum susu
  • formula unik mengandungi kalsium - magnesium , fosforus , vitamin D , zinc ,kuprum
  • magnesium untuk mempercepatkan kalsium diserap ke dalam tubuh
Kandungan resveraterol dalam vivix membantu,
  • Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
  • Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.




  • memberikan fleksibiliti pada bagian tendon. 
  • Kolagen dapat bermanfaat membina tulang rawan pada sendi anda.
  • Mereka yang pernah mengalami ACL amat digalakkan mengambil kolagen bagi membina semula ligamen yang telah terkoyak.


By the way ada cikgu-cikgu yang nak try set sendi shaklee ke?
Boleh follow cara berikut untuk order.


CARA ORDER SET SENDI SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke <SET SENDI SHAKLEEini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.


Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang vitamin mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya, saya merupakan pengedar Shaklee Batu Pahat, Benut, Pontian, Kluang, Ayer Hitam, Parit Raja dan lain lain tempat di sekitarnya.




Nurul Husna

Call/SMS/WhatsApp: 016-2222531
--> www.wasap.my/60162222531

Anda juga berpeluang untukendapatkanFREE konsultasi sebelum dan selepas!

Kisah ini Una petik daripada perkongsian salah seorang pengguna shaklee dalam page  Supermom Shaklee Story . Ia mengisahkan seorang gur...

0 comments: